Meta en Ray-Ban brengen slimme bril naar België

‘Ray-Ban Stories’ nu ook beschikbaar in Spanje, Oostenrijk, België en Frankrijk en nieuwe softwarefuncties worden wereldwijd uitgerold

Menlo Park, Californië, en Charenton-le-Pont, Frankrijk - Meta Platforms, Inc. en Ray-Ban maken hun slimme bril, Ray-Ban Stories, voor meer mensen over de hele wereld beschikbaar nu ze het product in vier nieuwe landen lanceren, waaronder België. Daarbovenop introduceren ze in de komende weken nieuwe kleurvariaties, lenzen én nieuwe softwarefuncties.

Met Ray-Ban Stories kun je je meest authentieke momenten vastleggen, delen en beluisteren. De slimme bril zal vanaf vandaag in verschillende fysieke en online winkels in België, Spanje en Oostenrijk beschikbaar zijn. Vanaf 14 april volgt de verkoop ook in Frankrijk. Daardoor is de bril binnenkort in totaal 10 landen te koop.

Meta, het moederbedrijf van Facebook onder meer, en EssilorLuxottica, het moederbedrijf van Ray-Ban, werkten samen om slimme technologie in de Ray-Ban-brillen te integreren. Zo beschikken de brillen over dubbele camera's om foto's en video's vast te leggen, open-ear luidsprekers voor audio en drie ingebouwde microfoons om een rijke stem- en geluidskwaliteit te leveren voor gesprekken en video's - dit alles zonder afbreuk te doen aan stijl, comfort, en esthetiek.

Het Ray-Ban Stories portfolio bevat 28 stijl-, kleur- en lensvariaties, waarvan de nieuwste opties in de komende weken beschikbaar zullen zijn. Ray-Ban Stories zijn verkrijgbaar in Wayfarer, het meest herkenbare montuur en een icoon sinds de jaren ‘50, maar ook in de retro Round- en de legendarische Meteor-stijl. Mensen hebben zo de mogelijkheid om de bril te kiezen die het best bij hen past. De brillenglazen zijn ook verkrijgbaar op sterkte. Ze kunnen volledig transparant zijn of je kan kiezen voor de G15-filter, gepolariseerde glazen, gradiënt glazen en Transitions® Light Intelligent Lenses™ , die zich aanpassen aan alle lichtomstandigheden.

Ray-Ban Stories is vanaf 299 dollar (329 euro, 369 CAD, 299 GBP, 449 AUD) beschikbaar en is inclusief een compact en draagbaar oplaadetui.

Naast een iconisch design en innovatieve technologie, heeft Ray-Ban Stories ook een bijbehorende app, Facebook View (beschikbaar voor iOS en Android), in het Frans, Spaans, Duits en Nederlands. Facebook View zorgt ervoor dat je op een eenvoudige manier beelden en video’s van Ray-Ban Stories kunt importeren, bewerken en delen met elke sociale app op je telefoon.

"We zijn ongelooflijk trots dat we Ray-Ban Stories naar meer mensen over de hele wereld kunnen brengen. Sinds onze lancering in de herfst vorig jaar hebben we nieuwe softwarefuncties, kleuren en lensopties geïntroduceerd en hebben we technologie toegevoegd zonder daarmee afbreuk te doen aan stijl. Ik gebruik onze Transitions glazen vaak omdat het me de mogelijkheid geeft om de monturen zowel overdag als ‘s nachts te dragen."

Rocco Basilico, Chief Wearables Officer voor EssilorLuxottica

"We hebben Ray-Ban stories ontwikkeld om een stijlvol design dat mensen echt willen dragen te combineren met functies die je helpen aanwezig te blijven, terwijl je de momenten van je leven vastlegt en deelt. De update van vandaag voegt nog meer stijl- en kleuropties toe, evenals nieuwe functies. Die functies maken het makkelijker om verbonden te blijven, en nog belangrijker, we maken ze beschikbaar voor meer mensen over de hele wereld,"

Andrew Bosworth, Chief Technology Officer, Meta

Ray-Ban Stories is verkrijgbaar bij Ray-Ban winkels, Ray-Ban.com en geselecteerde winkels die EssilorLuxottica producten verkopen waaronder Sunglass Hut en Wutscher gevolgd door Miller Optik, Optiek Arnouts, Comptoir D'Optique, Espace Vision Concept, Eye Candy, Zaff Optical in april.

In de newsroompost van Meta wordt dieper ingegaan  op bepaalde aspecten van de Ray-Ban Stories. Je vindt ze terug achter deze link.

Facebook Benelux Public Relations